Operativní leasing... prostě jen jezdíte
Posaďte se za volant vozu, po kterém toužíte. Bez starostí, bez neočekávaných nákladů v průběhu používání vozidla, jen s nízkou měsíční splátkou. A dopřejte si jedinečný zážitek z jízdy.
NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY A ODPOVĚDI
ZOBRAZIT VŠECHNY ODPOVĚDI
Je nabídka OL určena i pro soukromé osoby?
Ano, nabídku OL mohou využít jak firmy, tak i soukromí zákazníci bez omezení.
Vztahuje se nabídka OL i na ostatní modely Mercedes-Benz?
Akční nabídka se vztahuje pouze na vybrané modely s danou specifikací. Pro ostatní modely připravíme individuální kalkulaci.
Lze si zvolit jiný kilometrový limit nebo dobu leasingu?
V rámci akční nabídky si můžete zvolit u modelů A, B, CLA, GLA, C, GLC a GLE dobu financování na 12, 24 nebo 36 měsíců s kilometrovým limitem 15 000, 20 000 nebo 30 000 km/rok, u třídy E financování na dobu 12, 24 nebo 36 měsíců s kilometrovým limitem 30 000 km/rok a u třídy V a X dobu financování na 24 nebo 36 měsíců s kilometrovým limitem limitem 30 000, 50 000 nebo 60 000 km/rok.
Kde si mohu vůz převzít? A kde jej odevzdám?
Vůz si převezmete u Vašeho dealera, kde rovněž podepíšete leasingovou smlouvu. Na stejném místě se pak vůz po skončení smlouvy také odevzdává.
Mohou vůz na operativní leasing užívat i jiné osoby než samotný nájemce?
Ano, smlouva užívání vozu neomezuje, vozidlo může být zapůjčeno například rodinným příslušníkům, zaměstnancům apod., každý uživatel samozřejmě musí splňovat zákonné požadavky.
Co když dojde k pojistné události?
V případě nehody se postup v podstatě neodlišuje od běžné praxe (pojistné události) u vozidla financovaného jinou formou. S druhým účastníkem nehody vyplníte standardní záznam o nehodě, událost oznámíte pojišťovně. Pokud se nebude jednat jen o drobné oděrky, doporučujeme raději přivolat policii. Následně vozidlo přistavte nebo nechte odtáhnout k opravě do autorizovaného servisu.
V případě odcizení nebo zničení vozu bude leasingová smlouva předčasně ukončena. Vzhledem k tomu, že kromě havarijního pojištění je vozidlo pojištěno i na fakturovanou cenu (GAP), neplynou pro Vás z předčasného ukončení smlouvy žádné finanční důsledky.
Jsou součástí OL také asistenční služby a náhradní vozidlo?
Každý vůz Mercedes je standardně dodáván s garancí mobility Mercedes-Benz Mobilo. Můžete tedy cestovat zcela v klidu. Bude-li mít Váš vůz potíže, v celé Evropě k Vám rychle přijede pomoc ve standardu Mercedes-Benz. Navíc je asistence také součástí havarijního pojištění nebo povinného ručení. Podmínky asistence pojišťovny dostanete spolu s ostatními doklady při podpisu smlouvy.
Co se rozumí pod pojmem „nadměrné opotřebení“ vozu?
Jedná se například o různá poškození karoserie – promáčkliny či boule, poškození laku, které nelze rozleštit, odřeniny disků kol, poškození pneumatik, potrhané či propálené čalounění a tak podobně. Podrobný popis je v Kodexu přiměřeného opotřebení vozidla, který je součástí smluvní dokumentace.
Co když překročím stanovený kilometrový limit?
V případě překročení dohodnutého kilometrového limitu o méně než 15 % se uplatní sazby:
- u vozidel třídy A, B, CLA, GLA, V a X 2,40 Kč bez DPH za kilometr
- u vozidel třídy C a GLC 3,40 Kč bez DPH za kilometr
- u vozidel třídy E a GLE 4,40 Kč bez DPH za kilometr
Při překročení kilometrového limitu o více než 15% se nad rámec výše uvedeného uplatní sazba 1,6 % z pořizovací ceny vozidla vč. DPH za každých započatých 1.000 km.
Příklad výpočtu:
Třída A |
Operativní leasing na 12 měsíců |
Pořizovací cena vozidla |
600.000 Kč vč. DPH |
Sjednaný limit |
20.000 km/rok |
Tolerance limitu (+15%) |
+ 3.000 km/rok (celkem 23.000 km) |
Stav km na konci (po 12 měsících) |
24.500 km (celkem 4.500 km nad sjednaný limit a 1.500 km nad toleranci (15%) – celkem 2 započaté tisíce km nad toleranci) |
Poplatek v rámci tolerance (15%) |
2,40 Kč bez DPH za km |
Celkem poplatek v rámci tolerance (15%) |
2,40 Kč bez DPH za km * 3000 = 7.200 Kč |
Nad rámec tolerance (15%) |
2 * 1,6% * 600.000 = 19.200 Kč |
Celkový poplatek za přejetých 4.500 km |
26.400 Kč |
Lze vrátit vozidlo později?
Vozidlo je třeba vrátit v řádném termínu a smlouvu nelze prodlužovat.
Kdy je nejvhodnější termín pro objednání nového vozu?
Pro každý model jsou objednací termíny různé a mohou se měnit například v závislosti na vytížení výrobních kapacit a dalších faktorech. Váš prodejce disponuje aktuálními informacemi o dodacích lhůtách a o termínu objednání Vás sám včas vyrozumí. Případně je možné využít nabídku skladových vozů.